Tuesday, February 26, 2013

mari bermaen


Sejak company aku nk cut cost sgt…maka aku bolela balik awl..xyah hadap user yg kdg2 mcm xde otak..
So aku ngn opismate aku a.k.a iffa, arep, shida & ida [beliau join kdg2 je sbb uma jauh cket] pegila beriadah. Beriadah la mcm maen badminton ke, jogging ke dsb.
Ahad baru2 ni opismate aku ajak maen badminton..sbb da lame xlyn maen bdmnton…maen kemain jauh …kt cyberjaya..harge agak murah weekend sejam adelah rm15 jer..ari biase yg aku bc kt pintu court aritu sejam rm12..murah an? Lntai sume pkai yg getah jugak…compared kt tmpt aku keje…sejam adelah rm 20…utk sekali maen..satu court je..mmgla convenient maen kt opis aje..tp..tiap kli nk book court..tiap kali tu la penoh…peliknye, dulu before kitorang bergiat aktif..pastu ms kitorang stat maen…xde plak org nk book bagai…ni ade yg book semnggu tros..xpola..
Kt cyberjaya ni ade kolam renang skali, so klo rase nk swim2 plak bole pegi tros..pas bersukan korang nk mandi pon bole sbb toilet die ade sediakan tmpt mandi sume…mmg seswai utk korang bersukan kt sini…laen2 kt sini ade ape lg? ade gym, tapak paintball, court tennis…tu jela yg aku nmpak…sbb xexplore abeh tmpt ni..gambo?aku xde amik gmbo plak..lenkali aku amik…huhu
So pegila kitorang ke cyberjaya…maen kol 3pm sbb kol 3 smpai 6 kot adelah rm 15…yg selebeynye adelah rm 20 [time tu ramai org kot]..maen mule2 cm xde mood sgt…pehtu ujan plak…mak oii sdapnye klo tdo time ni…hahah…tp..haip!!! ko da baya ok…jgn bazir..hehe…maen selame 2 jam…tnpe ape2 warming up… maen ah…iffa mmg xyah ckp la..mmg sedie hebat…katenye ayah die salu layan bdmnton ngn die…die mmg ade skill bermaen badminton..si arep plak suke beno maen kt net tu..saje bg dekat2 ngn net..aku layankan aje sbb nnt memakan diri die blik…salu kitorang dpt point klo maen ngn die sbb bola tesangkot kt net..padan muke :P
maen tu mmg best…pastu da blik, mlmnye perghh….tgn rase berat dan sakit. Aku sapula yoko2 cm biase [korang tau kn yoko2 tu ape]? Still bgon pg lg maha hebat sakitnye…cmno nk wat kijo cmni..nk angkt tgn pon berat..seb bek la kje aku xyah nk angkt2 tgn sgt…static je atas meja dekat keyboard..hadoo…smpai arini masih sakit.. sbb lame sgt xlayan badminton ni le padahnye..
tp still aku xlupe la kecintaan aku pade berlari kan…lately aku mkin giat berjoging…hayun kaki..smbil dgr music berdentum di telinge..feels like..release tension & enjoy to do so…
Hari rabu plak maen boling free…company sports club yg provide kt mid…so haruslah pergi sbb free kan..oo yeahh!!maen for fun…then klo ade competition yg company organize, saje masok…klo group kitorang maen bukan sbb nk tgk sape strike paling byk..nk tgk sape msok longkang byk kali…kekekeke..everything we do is for fun…live life to the fullest..
Stakat ni saje…TBC..:)

1 comment:

Cik Pah said...

arep dan net tak dapat dipisahkan kihkihkih